20 Temmuz 2007 Cuma

Bengü ve Değişen İmajı


Bengü'nün değişen imajı bir çok kişinin iyi ya da kötü bir eleştirisini aldı.Hürriyet gazetesi yazarı Tolga Akyıldız da 14 Temmuz 2007 tarihinde " Bengü'den Gülşen Olur mu " başlıklı yazısında Bengü'nün yeni tarzı ile ilgili değerlendirmeler yaptı.Aynen aktarıyorum:


Bengü’den Gülşen olur mu


Bengü’yü tanırsınız. En başından beri, çıtı pıtılığı, hanımefendiliği ve güzelliğiyle evin küçük kızı olarak algılanmış ve sevilmiştir. Hani annelerin oğullarına almak isteyecekleri cinsten bir kız.

İyi şarkıları vardır olmasına da, bundan birkaç yıl önce "Sen bir çiçeksin, ben de suyun" diyerek geniş kitlelere ulaşmış, kulvarını belirginleştirmeyi başarmıştır.

En son katıldığı o jürili, koçlu yarışmalardan birinde dansı, başarma azmi ve kibarlığıyla kendini fark ettirmiş; tabir-i caizse yüzmüş yüzmüş kuyruğuna gelmiştir. Neyin kuyruğuna diyecek olursanız, bunca zamandır bozmadığı duruşunun, tutarlılığının, hanımefendiliğinin karşılığından söz ediyorum.

Bu, hikayenin benim tarafımdan gözüken versiyonu. Bir de Erol Köse versiyonu var. Gözlemlerim beni yanıltmıyorsa Erol Bey’in Bengü hakkındaki görüşü şöyle bir şey olmalı: "Kızım, sen harcıyorsun kendini. O senin şarkıların, hanımefendi kız görünüşünün modası çoktan geçti. Bunları istemiyor halk. Halk seksapel istiyor. Sen bana güven, eskiye bir sünger çek, üç ay içinde zirveye çıkmazsan bana da Erol demesinler."

RÜYAMDA GÖRDÜĞÜM SAHNE

"Bunu da nerden çıkardın, yanlarında mıydın" diye soracaksınız. Değildim elbet ama Bengü’nün yeni klibini izleyince rüyamda böyle bir sahne gördüm. Bengü de başını öne eğmiş "Haklısın abi, tamam abi, yapacağım abi" gibi laflar ediyordu; kan ter içinde uyanmışım.

İşin şakası bir yana öncelikle şunu not düşeyim. Seversiniz sevmezsiniz, yaptığı işleri onaylarsınız onaylamazsınız. Müzik bilgisine güvenirsiniz güvenmezsiniz, ama Erol Köse’nin ticari bir zekásı olduğu kesin. Sıfırdan şöhret yaptığı, kariyerine kariyer kattığı birçok isim var. Zor günler geçiren sektörün bir dönem imdadına yetiştiği bile söylenebilir. Gülşen’in şöhret olmasındaki payı büyüktür. Hande Yener’in marka olmasındaki katkısı da öyle. Bugün Hande Yener kariyerinin rol ayrımındayken, prodüktör olarak önünü kesmeyen, destekliyor mu bilmiyorum ama en azından köstek olmayan prodüktör yine Erol Köse’dir. Ancak Bengü’ye yaptığına ne demeli?

Serdar Ortaç’la düete, şarkıya falan bir şey demiyorum; kısa sürede ticari sonuçlar almayı hedefliyorsan böyle bir sound ve yaklaşımı tercih edebilirsin. Ama Bengü’ye seksi kız imajı biçmek bence faydadan çok zarar getirecek bir tercih olmuş. Çünkü ben Bengü’nün yapısı itibarıyla bu duruşu taşıyabileceğine inanmıyorum. Erol Köse’nin en büyük hatası Hande Yener’in, Gülşen’in, Nez’in elbiselerinin Bengü’ye de oturacağını düşünüyor olması.
Peki sizin Bengü'nün yeni imajı hakkında düşünceleriniz neler?

8 yorum:

Adsız dedi ki...

beng� yeni imaz�n� hi� belenmedim (korkundan ahlad�m) �ark�s�nda uzun ve dalgal� sa�lar sana �oook yak�m�t� takma olsa bile hehe (naciye)

Adsız dedi ki...

sana sadece salak derimmmm

Adsız dedi ki...

ya ne saçmasııııın kim belençek seni ben bir erekek olarak sana yolun açık olsun derim

Adsız dedi ki...

yakışmadı bengü sana bu imaj sexsiliği herkes kaldırramaz sen kaldıramadın mesela erol köse faydalancak atıcak bi kenara sonra bakalım bu imajı nasıl silceksin sen bide işletme okuyosun insan bi düşünürü bi önünü görürr bu ne böle yane başkası olsa olur ama sn uzun saçlı ve katlı tabiki olcakk saçlar ve eski tarzınla daha sevimliydin böle olmaz bak hayranlarını kaybediyosun şarkılar çok güzel olsa bile bu şeklinden hoşlanmadıkları için şarkılarını dinlemezler sölemedi deme:S

Adsız dedi ki...

ya kıza nerden para gelcek ordan haber ver diyo erol köseye oda tamam olur diyo yapıyoo aman bizi eğlendiriyomu ben ona bakarım banane yeni imajından babamın oğlumuki dert edimm şarkıcı işte açsın orasını burasını milleti eğlendirsin hıh:D

Adsız dedi ki...

bence çok tatlı ve sempatik bir kız yeni imajıda çok yakışmış böle kısa saçlarla daha tatlı görünüo:))

Adsız dedi ki...

bana göre hava hoşta her meşur orasını burasını açmak zorunda mı????????*

Adsız dedi ki...

bence yenı ımajın super senı cok sevıyorum hayatında ve yenı albumlerınde basarılar dılıyorum sana her ımaj super uyuyo sen bır meleksın